מפרסם: חן לב
CEO

Storyball

Storyball פיתחה את קונסולת המשחק הניידת הראשונה מסוגה, המחברת באופן אקטיבי את העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי תוך הוצאת הילדים מהמסכים. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על חיישני תנועה, אלגוריתמים חכמים, תוכן מקורי ואפליקציה ייעודית. החברה מכרה אלפי יחידות עד כה ומעוררת עניין רב בשוק הצעצועים העולמי.

$102,000

גויסו עד כה

7

משקיעים

32

ימים נותרו
השקעה מינימלית: $6,000
סוג: השקעה המירה  
שלב: Seed
קטגוריה: חינוך
  • פיצ'
  • הצוות
  • משקיעים 7
  • עדכונים
  • העיסקה
  • מסמכים
  • מצגים

פיצ'

עיקרי הקמפיין

הדבר הלוהט הבא בשוק צעצועי ה-IoT העולמי

שוק הצעצועים העולמי מגלגל כ-90 מיליארד דולר בשנה, ובתוכו סגמנט שוק הצעצועים החכמים, שנחשב לעתיד של עולם הצעצועים ונמצא בעלייה ב-5 השנים האחרונות. עם המודעות ההולכת וגוברת להשפעות השליליות של מסכים על התפתחותם הפיזית והמנטאלית של ילדים בגילאים הצעירים, הצפי הוא כי שוק זה יגיע ל-10 מיליארד דולר בשנת 2020. 

 

מכירות ראשונות של אלפי יחידות

Storyball כבר הצליחה להוכיח את הביקוש הרב למוצר שלה, על ידי קמפיין מכירות מוצלח ב Kickstarter אשר במהלכו נמכרו כ-2000 יחידות ראשונות, ישירות לצרכנים באנגליה, ארה"ב, אוסטרליה, קנדה ובמדינות שאינן דוברות אנגלית.


 

טכנולוגיה מעודדת חשיבה לילדים

Storyball משלבת טכנולוגיה חכמה של חיישני תנועה, בינה מלאכותית ותוכנה מתקדמת במוצר בסיסי שילדים ומבוגרים אוהבים לשחק בו מזה אלפי שנים – הכדור. המוצר של Storyball מפעיל ומאתגר את הילדים במסגרת סיפורית, כך שהם נדרשים לקחת חלק אקטיבי כדי להתקדם במשחק. Storyball מנתקת את הילדים מבהייה במסכים ומעודדת אותם לתנועה ואינטראקציה.


שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגים מובילים בעולם

Storyball בעלת רישיון אקסקלוסיבי עולמי לשימוש בתכנים ובדמויות של שני מותגים בינלאומיים, בעלי פריסה נרחבת וקהל מעריצים עצום. שתי החברות הבינלאומיות רואות בשיתוף הפעולה עם Storyball שותפות אסטרטגית וערוץ ישיר לקהל המעריצים שלהם.

 

תוכניות אקסלרציה יוקרתיות וזכייה בפרס GESA 2017

Storyball זכתה בתחרות GLOBAL EDUCATIONS STARTUPS AWARD הבינלאומית שנערכה בלונדון, והוכרזה כמוצר החדשני ביותר לשנת 2017 מבין יותר מ-2,000 סטארטאפים שונים מרחבי העולם. כמו כן, Storyball נבחרה מבין מאות מועמדים להשתתף בשתי תוכניות אקלסרציה מובילות:
StartupBootcamp IoT הפועלת בלונדון ומאחוריה סיפורי הצלחה גלובאליים כגון: MedEye, SendCloud, Relayr ועוד, ו-Mindcet – תכנית האקסלרציה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), הארגון המוביל בתכנון ובפיתוח מוצרים טכנולוגיים עבור מערכת החינוך בישראל, עם שורת הצלחות ובהןCodeMonkey ו-Webee.

הרעיון

הצורך

ילדים בימנו מבלים בממוצע 6.5 שעות מול מסך כל יום! זמן הישיבה הארוך מול המסך גובה מחיר יקר כגון: התנתקות חברתית, עיכוב התפתחותי והשמנת יתר. אחד האתגרים הגדולים ביותר שהורים נאלצים להתמודד עימם בשנים האחרונות הוא כיצד לגרום לילדים להניח את המסכים בצד ולשחק מחוץ להם. בעולם של טאבלטים, סמארטפונים, פלייסטיישן ומסכי מחשב, נראה כי המשחקים שאנחנו זוכרים מהילדות שלנו כמו: בובות, כדורים ומוצרי ספורט, לא מצליחים להתחרות ולהוות תחליף אטרקטיבי למסכים ולאפליקציות. המוצרים ה"טיפשים" לא מתעדכנים, לא מגיבים ולא ניתן לשתף ולתעד את החוויה איתם. כך קורה שחלק גדול מילדי העולם גדלים כשהם פאסיביים לחלוטים, אינם מבצעים פעילויות גופניות ואינם ממצים את הפוטנציאל הרב שלהם.
אחוזי הילדים הסובלים מהשמנת יתר נמצא כיום בעלייה מתמדת. בארה"ב אחד מבין כל חמישה ילדים סובל מעודף משקל לפי ה-U.S. National Library of Medicine.

החיפוש אחר אלטרנטיבות למסכים גדל, יחד עם המודעות העולה לנזקי המסכים והשפעתם הקריטית על התפתחות תקינה של הילדים.


הרעיון

באמצעות הכנסת טכנולוגיה חכמה מבוססת חיישנים ותוכנה לתוך מוצר פיזי מוכר ואהוב, ניתן לגשר בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטאלי ולייצר צורת משחק חדשה מנותקת מהמסכים שמעודדת את הילדים לתנועה ומקנה להם יכולות חשובות כגון: קורדינציה, דיוק, שמיעה מוזיקאלית ופתרון בעיות. הילדים משחקים במשחק חכם אשר לומד אותם, מתפתח ומשתפר בהתאם לצרכים שלהם ומספק להם חוויה חיובית, לימודית ופרסונלית. מהפיכת ה-IoT, שינתה את הדרך בה אנחנו חווים ומשתמשים במוצרים מכל המינים והסוגים. שילובה של הטכנולוגיה בעולם המשחקים והצעצועים מהווה פריצת דרך משמעותית בעולם הצעצועים הישן והקלאסי. 


 
המוצר של Storyball מורכב מ:

•    קונסולת משחק אקטיבית בצורת כדור
•    דמויות שונות המולבשות על הכדור ("סקין")
•    אפליקציה ייעודית

הדמויות השונות מאפשרות גיוון והחלפה, כך שכל "מעטפת" היא למעשה דמות שונה לחלוטין עם "אישיות" נפרדת, קול אחר ועולם משחקים נפרד. Storyball מדבר אל הילדים באמצעות הרמקול המובנה בתוכו ומדרבן אותם לביצוע פעולות באופן אקטיבי על מנת להתקדם בסיפור. Storyball מנתח את ביצוע הפעולות ומספק פידבק בהתאם. הסיפורים והפעולות הנדרשות משתנים בהתאם לדמויות השונות, רמת האתגר עולה ככל שהשחקן מתקדם במשחק.
 

הטכנולוגיה


הטכנולוגיה של Storyball מורכבת מארבעה רכיבים:

קונסולת המשחק – יחידת בסיס בעלת חיישני תנועה ואלגוריתם ייחודי שפותח ע"י מומחי החברה לאלגוריתמים. הוגש פטנט עיצובי על הקונסולה.


Skin – ה-Skin הוא הדמות המתחלפת המולבשת על הכדור ומביאה עמה את האופי, האישיות וצורת המשחק של הדמות שהולבשה. כל דמות טומנת בתוכהIP  רב אשר מתבטא בתוכן ייחודי, בצלילים, בקולות ועוד. החברה הגישה בקשה לפטנט בישראל בשנת 2016 (בגין החיבור בין ה Skin לקונסולה) יחד עם בקשה לפטנט בארה"ב-  PCT, אשר נמצא בשלבי אישור מתקדמים. 

• אפליקציה ייעודית – האפליקציה היא זו אשר מנהלת את התהליך ואת מהלך המשחק אך המשחק עצמו אינו מתקיים אל מול המסך. בנוסף, מנהלת האפליקציה את המידע הייחודי שנאסף מהקונסולה. האפליקציה מהווה IP ייחודי של החברה ומאפשרת למידה של המשתמש תוך כדי שימוש ב-AI ויישומו במשחק.

 

איך זה עובד?

תוכן – התוכן שמופעל ב-Storyball הינו תוכן מקורי שנכתב ע"י החברה ונמצא בבעלותה. התוכן מיושם לתוכן הקונסולה באמצעות תוכנת עריכה ייעודית שפותחה ע"י החברה. בהמשך תפתח החברה את האפשרות גם למשתמשים חיצוניים לכתוב תכנים לפלטפורמה. 

 

המודל העסקי

המודל העסקי של Storyball מתבסס על:

• מכירה ישירה ללקוחות
• הפצה לחנויות
• מכירה לעסקים כגון: בתי ספר/ מרפאות/ בתי אבות.

המוצרים שיימכרו על ידי Storyball:

• מוצרים פיזיים- קונסולה, סקינים, אביזרים נלווים (קנייה חד פעמית, בחנויות או אונליין).  
מוצרי תוכן- תכנים נוספים לאפליקציה כגון: תוכן לימודי, שלבים נוספים, תכני אימון, תכני שיקום (קנייה חוזרת אונליין).
• מוצרי תוכנה- מערכת אימון ומעקב, מיועדת לבתי ספר, מרפאות ומוסדות נוספים (קנייה על בסיס מנוי חודשי, דמי הקמה + עלות חודשית קבועה). 

דרכי ההפצה של Storyball:

B2C – מכירת מוצרים ישירה ללקוחות באונליין (קיקסטארטר, אתר החברה, אמזון, SHOPIFY וכו). 
B2C – מכירת תוכנה ישירה ללקוחות - תוכן נוסף, תוכן ייעודי. 
B2B – מכירת מוצרים לריטריילרים (APPLE STORES, BEST BUY, TARGET, וכו').
B2B – מכירת תוכנה למוסדות – עיצוב תוכניות אימון + מעקב – בתי ספר, מרפאות, בתי אבות וכו.

השוק

IoT בשוק הצעצועים החכמים

מהפכת ה-IoT בשוק הצעצועים החכמים הובילה שוק זה לצמיחה בשנים האחרונות, צמיחה אשר צפויה להגיע ל-10 מיליארד דולר בשנת 2020 (מתוך כלל שוק הצעצועים העולמי, שוק של  90 מיליארד מדי שנה). היכולת להטמיע טכנולוגיה חכמה ואינטראקטיבית במוצרים שלא השתנו במשך עשרות שנים, מוצרים שהיו עד כה סטטיים לחלוטין, פתחה קטגוריה חדשה בשוק- צעצועים מחוברים (Connected Toys), קטגוריה אשר נחשבת להבטחה של שוק הצעצועים. 
 . 

 

גידול בהשקעות בחברות המפתחות טכנולוגיות למוצרי ילדים

את העניין הגובר בטכנולוגיות למוצרי הילדים החכמים ניתן לראות בבירור בהתאם לכמות ההשקעות שבוצעה בחברות בשנים האחרונות. ההשקעה של קרנות הון סיכון מובילות בצעצועים חכמים, נמצאת בעלייה תלולה, כאשר סך ההשקעות בשנים האחרונות מגיע ליותר מ-300 מיליון דולר. 
 
 

סטארטאפים בעולם המשחקים החכמים גייסו בשנים האחרונות מאות מיליוני דולרים מידי משקיעים מובילים,  והצליחו לפרוץ לשוק שהיה עד לא מכבר נחלתם הבלעדית של ענקיות הצעצועים.
 

ניתן לראות כי לצד העלייה בהשקעות השונות, קיימת גם עלייה בביקוש מצד הצרכנים שמעידים כי יהיו מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים חכמים שיאפשרו לילדים שלהם משחק חכם ומפתח.
 

Storyball מיועד בשלבים הבאים להתרחב לשווקים נוספים כגון:

•    השוק הרפואי
•    השוק השיקומי
•    שוק האימון הגופני

 

מתחרים

עולם המשחקים החכמים נמצא בצמיחה חדה. בשנים האחרונות מתרחבת המגמה בה חברות צעירות לצד וותיקות משיקים מוצרים חדשים המשלבים טכנולוגיה בצעצועים קלאסיים שונים. 

מרביתם של הצעצועים החכמים שנמצאים היום בשוק מסתמכים על מסכים, ובמקום להרחיק את הילדים מהמסך עושים את ההיפך: רובוטים למיניהם הניתנים לשליטה ולתכנות באמצעות הטלפון, טאבלטים בעלי אלמנטים פיזיים וכו. 
לStoryball  יתרון מובהק בנקודה זו, צורת המשחק הייחודית שפיתחה מנותקת לחלוטין ממסך, מגוונת בתכנים שונים, ובעלת זמן משחק ארוך ביחס למתחרים. 


ניתוח מתחרים

Sphero – 
חברת Sphero הוקמה בשנת 2010 ופיתחה מכונית על שלט רחוק מסוג חדש, המכונית בצורת כדור, השלט הוא הטלפון. הילדים מחזיקים את הטלפון ובאמצעותו שולטים בכדור כאשר במסך מופיעים אלמנטים של מציאות רבודה AR. החברה גייסה מעל 100 מיליון דולר וקיבלה רישיון מדיסני להשיק את הדמות של הכדור ממלחמת הכוכבים BB8  - מוצר שמכר יותר מ-300 אלף יחידות בפחות מ-4 ימים. כיום, לחברה מספר מוצרים נוספים שהיא מוכרת, כולם עם רישיון מדיסני. ההבדל העיקרי בין המוצר של חברת Sphero לבין Storyball, הוא ש-Storyball מספקת חווית משחק המנותקת מהמסך ומניעה את הילדים לתזוזה. 

Smart Toy – 
חברה שהוקמה בשנת 2012 ופיתחה בובה חכמה. החברה גייסה גיסה 2.5 מיליון דולר בסוף 2012. בשנת 2012 נרכשה החברה ע"י חברת צעצועים מובילה בשם Cartwheel kids וב-2015 הושק מוצר חדש של בובה חכמה ללא מסך, בשיתוף עם חברת FISHER PRICE, מחברות הצעצועים הגדולות והוותיקות בעולם. 
ההבדל העיקרי בין SMART TOY ל-Storyball הוא בכך ש-Storyball אינה מוגבלת לדמות אחת ולמעט תכנים אלא מאפשרת החלפה של דמויות ומייצרת משחק חכם המתאים גם לגילאים הגדולים יותר. 

Play Impossible – 
הוקמה בתחילת 2016 ופיתחה כדור חכם לפעילות ספורטיבית לגילאי 5-15. הכדור מזהה תנועות ופעולות שונות ונותן אינדיקציה לנעשה בו על מסך האפליקציה. החברה גייסה עד היום 2.7 מיליון דולר בשני סיבובים נפרדים ומוכרת כדורים אונליין ובחנויות ריטייל. הבדל מהותי בין המוצרים הינו בקונספט המשחק, PLAYIMPOSSIBLE  מתקמד בעולם הספורט והמשחקים (גילאי 5-15), השימוש בו מסתכם במדידת נתונים כגון זמן השימוש בכדור ועוד. Storyball מכניס את הילדים (4-10) לתוך משחק אקטיבי המונחה דרך הרמקול המובנה בכדור, עם תכנים שונים לדמויות השונות. 

 


Timeline


 

 

Storyball במדיה העולמית והישראלית



Go To Market

קמפיין המכירות ב- Kickstarter שהשיקה החברה סיפק מיקוד מפורט לגבי השוק: מיהם קהלי היעד, באילו טריטוריות להתמקד, מהם המחירים המקובלים ועוד. 

תוכנית על פי שלבים:

• תהליך החדירה לשוק בוצע בצורה מוצלחת דרך קמפיין ה-Kickstarter, קמפיין שיצר קהילת משתמשים ראשונית (1300 רוכשים ב-45 יום). המכירות המשיכו גם בתום הקמפיין. בימים אלו נערכת החברה למסירת המוצרים לרוכשים אלו.
• בשלב הבא, תתחיל החברה לשווק את המוצר בפלטפורמת האונליין המובילות : Amazon, Facebook, Ebay, אתר החברה.
•  בשלב השלישי תתחיל החברה להפיץ את המוצר לקמעונאים מובילים.

 

אסטרטגית האקזיט

האטרקטיביות של Storyball לחברות ענק של צעצועים נובעת מהחדשנות הטכנולוגית, התוכן המקורי, הפטנטים, הסכמי הלייסנסינג אל מול מותגים מוכרים, האפליקציה ותוכנת כתיבה הסיפורים האינטראקטיביים.

החברה צופה להימכר לאחת מענקיות הצעצועים. דוגמאות לרוכשות פוטנציאליות גדולה דוגמת: מאטל, ספין מאסטר, האסברו או לחילופין חברה גדולה מחוץ לעולם הצעצועים אך בעלת מוצרים/תכנים המתכתבים עם המוצר לדוגמא חברות מדיה מובילות, חברות תקשורת או חברת Gaming. 

בשנת 2016 נרכשה חברת משחקים דיגיאטלית בשם TOCA BOCA שהוקמה ב-2011, ע"י חברת ספין מאסטר בסכום של יותר מ-30 מיליון דולר. בשנת 2017 נרכשה חברת הצעצועים Perplexus בסכום של יותר מ- 9 מיליון דולר.

שימוש בכספי הגיוס

כספי הגיוס ישמשו את החברה לפרק זמן של  6 חודשים. הם ינותבו ל:

• שיווק המוצר
• ייצור יחידות נוספות
• שדרוג הפלטפורמה

 

חלוקה של $300,000:

הצוות

חן לב
מנכ"ל
ביוגרפיה
לאחר שסיים תואר שני במשפטים והתמחות בפרקליטות מחוז מרכז, הבין חן, שהלב שלו נמצא במקום אחר. תחום היזמות היה מאז ומעולם בדמו וכבר בגיל 15 חן הקים את העסק הראשון שלו בתחום הקוסמות, עסק אותו פיתח לעסק מצליח ורווחי. עולם הילדים ויזמות התחברו בטבעיות להיות סטוריבול כאשר ביחד עם שני חברי ילדות, מאיר ביטון ויובל לומברוזו פיתחו יחד פלטפורמת משחק חדשנית. חן שירת בצה״ל ביחידת שלדג כלוחם, סגן מפקד צוות ומדריך לוחמה. בן 34. נשוי לנעמה ואב לתומר ועמית. מייסד.

  • מייסד
יובל לומברוזו
CTO
ביוגרפיה
יובל הוא מהנדס מכונות (טכניון, הצטיינות ראויה לשבח) עם נסיון משמעותי בתחום פיתוח מוצרים מולטידיסיפלינריים. בעברו ניהל פרויקטיים בתחום הרובוטיקה והאוטומציה ופיתח אלגוריתמים למערכות בקרה והנחייה למערכות מוטסות. יובל הוא המוביל הטכנולוגי של סטוריבול והוא האחראי לסנכרון כל דיסיפלינות הפיתוח של המוצר: תוכנה, חומרה, מכניקה, תקשורת ועוד. יובל שירת בצה"ל כלוחם בשייטת 13. בן 34. נשוי לחמוטל ואב להגר ואדם. מייסד.

  • מייסד
מאיר ביטון
CPO
ביוגרפיה
מאיר הוא מעצב, בוגר בצלאל לתקשורת חזותית. עורך וודיאו ומעצב UX וUI. מאיר שופע יצירתיות והשראה, בונה ומעצב את החזון של סטוריבול וכבר משרטט על הלוח את הדור הבא של סטוריבול. בצה"ל מאיר שירת בהנדסה קרבית כקצין ומפקד. בן 34. מייסד.

  • מייסד
עדי מימון גפן
COO
ביוגרפיה
בעלת תואר בכלכלה, לעדי מעל 20 שנה ניסיון בתחום פיתוח ושיווק מוצרי צריכה. היא ניהלה את פיתוח המוצרים בחברת Tinylove מותג מוביל בתחום של צעצועים התפתחותיים לתינוקות. הניסיון העשיר של עדי בתעשיות מגוונות, מסייע לסטוריבול לבנות את התשתיות של החברה בצורה נכונה ובמוכנות להתרחבות לשווקים. בת 46, נשואה לטל ואם לשלושה ילדים. שותפה ועובדת בחברה.

גיורא ורד
Software Development
ביוגרפיה
מתכנת מנוסה בעל תואר במדעי המחשב, גיורא הצטרף לצוות בשלבים ראשוניים מאד והוא אחראי לפיתוח האפליקציה והתוכנה במוצר. גיורא מביא עימו נסיון בפיתוח ושולט בשפות תכנות שונות, מוביל את תחום התוכנה בחברה. בעברו עבד בחברת Mellanox ובחברת Matific. בן 33 נשוי לרוני ואב ליובל. שותף בכיר ומנהל את תחום התוכנה.

יובל אשל
מנהל מוצר
ביוגרפיה
יובל הצטרף לחברה בתקופה האחרונה וכבר מביא את הנסיון העשיר שלו בתחום המשחקים לידי ביטוי. בעל תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ועיצוב משחקים, ליובל קשת רחבה של התנסויות בתחומי העיצוב השונים. החל מתערוכות, ריהוט, תאורה ועוד. בעברו היה שותף בסטרט אפ בתחום המשחקים וניהל את תחום ה UX/UI. בן 46, נשוי לתמי ואב לשלוש בנות. עובד בחברה.

משקיעים 7

משקיע פרטי
0
עוקבים
11
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
2
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
11
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
2
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
11
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
11
השקעות
משקיע פרטי
0
עוקבים
11
השקעות

עדכונים

    אין עדכונים להצגה

העיסקה

מסמכים

מצגים

עקבו אחרינו