חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום האגרו-טק והפוד-טק גייסו קרוב ל 800 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות

צוות אקזיטוואלי

מאז שנת 2014, חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום טכנולוגיית המזון והחקלאות (agrofood-tech) גייסו 759 מיליון דולר בכ-250 עסקאות - זאת ע"פ דו"ח חדש של Start-Up Nation Central (SNC)  ו- AgFunder, אשר עוקב אחר השקעות ואקזיטים בתעשיית ההייטק. 


בשנה אחת בלבד - השקעות של 220 מיליון דולר

ישראל היא כיום בית לכ-700 סטארט-אפים וחברות בתחום הטכנולוגיה בחקלאות ובמזון. שנת 2017 הייתה שנת שיא לגיוסים בענפי האגרו-טק השונים, עם השקעות של 220 מיליון דולר בחברות ישראליות. בשנים 2018-2017 התחום שבו הושקע רוב ההון (208 מיליון דולר ב-52 עסקאות) היה תחום התוכנה לניהול משק (arm management software) - חיישנים ו- IoT לגילוי מחלות ומזיקים בגידולים חקלאיים וטכנולוגיות לייעול מי השקיה. את ההשקעות הגדולות ביותר משכו אליהן חברות סטארט-אפ עם טכנולוגיות הדמיה מתקדמות ומערכות מורכבות של חיישנים, בין היתר: Taranis, Prospera, SeeTree, FieldIn, Phytech, stormas, Suplant ו- CropX". 

חברות ביוטכנולוגיה של חקלאות (Ag biotechnology) גייסו 148 מיליון דולר ב 59 עסקאות. פיתוחים מענף זה כוללים זיהוי AI של תשומות, גידול זרעים מבוסס אלגוריתם, ללא שימוש בהנדסה גנטית, ותרופות עבור פרות חולבות.

 
העתיד כבר כאן - מובילים את מהפכת הקיימות בחקלאות

הצמיחה הגדולה ביותר ב 2017 ו 2018 הייתה בתחום הטכנולוגיות של קמעונאות ומסעדנות (כולל CommonSense Robotics’s עם גיוס A של 20 מיליון דולר), מסעדות אונליין וערכות אוכל (כולל  Genie עם גיוס A של 10 מיליון דולר), וטכנולוגיות מתחום הקיימות (Bioenergy & biomaterials), כולל שלוש חברות עם טכנולוגיות למחזור פסולת, שגייסו מיליוני דולרים בשלבי ה early-stage.

 
ישראל – מעצמת אגרו-טק עולמית

שילוב של רקע חקלאי, מוסדות אגרונומיים ברמה עולמית, וניסיון בעבודה עם מערכות טכנולוגיות-צבאיות מתקדמות (data, הדמיות וטכנולוגיות אוויריות), הם שדוחפים את סצנת ה Agrofood-Tech הישראלית קדימה. מייסדי החברות, אשר גדלו לרוב בקיבוצים (קהילות המקדמות באופן מסורתי חקלאות חלוצית), צברו במהלך חייהם ניסיון רב וחיוני להובלת פתרונות חקלאיים חדשניים, מותאמים לנוחות החקלאים ולהתייעלות מתמדת. מסיבות אלו ואחרות, לישראל היה תמיד יתרון טבעי בחדשנות חקלאית - והיא מוציאה מתוכה את הטכנולוגיות החקלאיות הטובות והמתקדמות ביותר בעולם.
 

סבבי הגיוס באמצעות פלטפורמת אקזיטוואלי מתבצעים בהתאם למודל של פטור מחובת פרסום תשקיף לפי סעיפים 15א(א)(1) ו-15א(א)(7) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. במודל זה, בכל סבב השקעה חשיפת מידע מפורט על ההשקעה ועל החברה מוגבל ללא יותר מ- 35 משקיעים שאינם משקיעים כשירים וסבב ההשקעה איננו במתכונת של רכז הצעה כהגדרתם בחוק ניירות ערך.
עקבו אחרינו