הכירו את 'כלכלת האימהות החדשה' – הסטארט-אפים שמשנים את ההורות של דור המילניאלס וחודרים לשוק של 46 מיליארד דולר

צוות אקזיטוואלי

שוק חדש נולד

 

פורבס מעריך כי גודל השוק של "כלכלת האימהות החדשה" עומד היום על 46 מיליארד דולר - חלק קטן אמנם מכוח הקנייה המאסיבי בסך 2.4 טריליון דולר של אימהות בארה"ב, אך מספר אשר צפוי בוודאות לגדול, ככל שעוד נשים בנות דור המילניום הופכות לאימהות מדי שנה (למעשה, מיליון נוספות בכל שנה בארצות הברית).
 
מותגים רבים מבינים היום את העוצמה שבתפיסת הורה טרי, וביחוד אם צעירה, בדיוק בנקודה של הקמת משפחה חדשה. זהו השלב בחיי ההורים בו נוצרים ההרגלים, ומותג שהצליח לתפוס אותם בשלב זה כנראה תפס אותם לנצח.
עם זאת, על אף שמדובר בהזדמנות גדולה להרוויח בשוק חדש ומבטיח, נראה כי עד כה קהילת ההון סיכון, ואף רבים מאנשי עמק הסיליקון, בחרו להתעלם ממנה.  
 

כלכלת האימהות החדשה: הסטארטאפים שמשנים את ההורות כפי שאנו מכירים אותה

אז מה בדיוק מבקשות אימהות המילניאלס, אלו שנולדו בין אמצע שנות ה-80 לסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת, שאימהות דור ה-X והבייבי-בומרס לא ביקשו? משאבות חלב ניידות ומשלוח מזון אורגני לתינוקות זו רק ההתחלה; נדמה שיזמים הפועלים בתחום זה כבר פיתחו הכול, החל מעריסות רובוטיות ועד לגרסת ה- StitchFix לתינוקות. 
בתחילה, סטארט-אפים של גאדג'טים כמו 4moms, Hatchbaby ,Owlet ו- Snoo היו הראשונים שעוררו עניין במשקיעים. התחום התרחב מאז לבריאות דיגיטלית, אפליקציות קהילתיות ועוד. נכון למאי 2019, חברות סטארט-אפ אלו גייסו כ- 500 מיליון דולר בהון סיכון.

עם זאת, העובדה שהמילניאלס מבקשים, ולמעשה כמעט מתחננים, להיכנס להורות עם אפליקציות רבות ככל האפשר, אין פירושו שעמק הסיליקון מראה, אפילו כעת, נכונות רבה לעלות על הרכבת. מייסדות רבות של חברות בייבי-טק מספרות כי התקשו מאוד להביא השקעות של קרנות הון סיכון. דוגמא טובה לכך היא היזמת שאנון ספנהייק, אחת המקימות של חברת Cleo, אשר מספרת כי קרנות ההון סיכון לא השתכנעו בתחילה להשקיע בחברה, עד שבאו לעזרתה ותרמו את שמן למיזם מנהלות בכירות ב- Slack and Reddit, ומשקיעה אחת בעלת שם עולמי: מריסה מאייר, לשעבר יושבת ראש yahoo.

אז מי תומך במיזמי ה- Baby-Tech?
 

The common thread investors funding The New Mom Economy- FORBES
 
לכל כרומוזומי ה X השולטים בנוף ההשקעות של שוק זה, מצטרפים כמה גברים אמיצים (ויש שיאמרו מביני עניין) שמתעוררים להזדמנות החדשה. ג'ף אימלט, לשעבר מנכ"ל GE, השקיע גם הוא בקליאו. המשקיעה המובילה ב- Motherly היא BeCurious Partners, חברה שפורטפוליו ההשקעות שלה קשור כולו בטכנולוגיות הורות, ובמקרה מובל על ידי ארבעה גברים. בנוסף, לפני שנתיים, Black Jays Investment,  חברת השקעות בהובלת עמית שרמה ובריאן מולר, הייתה משקיעת ה-seed היחידה ב- Hatch Collection, יצרנית פריטי לבוש אופנתיים לנשים לפני, במהלך ואחרי ההיריון. 

כמובן שלא צריך להיות הורה כדי לייצר חדשנות בתחום זה, ועל אף שסארט-אפים כאלה מתחילים לעיתים קרובות על ידי הורה חדש שזיהה צורך בשוק, הרעיון למיזם יכול להגיע מכל אדם שמבין את הצורך של משפחות צעירות, ובמיוחד אימהות, בחידושים שיעזרו להן לעמוד בפני האתגרים של ההורות החדשה יחד עם הקריירה וחיי היום-יום.
 
 
לפרטים על השקעה בסטארטאפים בשוק ההורות:

 

סבבי הגיוס באמצעות פלטפורמת אקזיטוואלי מתבצעים בהתאם למודל של פטור מחובת פרסום תשקיף לפי סעיפים 15א(א)(1) ו-15א(א)(7) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. במודל זה, בכל סבב השקעה חשיפת מידע מפורט על ההשקעה ועל החברה מוגבל ללא יותר מ- 35 משקיעים שאינם משקיעים כשירים וסבב ההשקעה איננו במתכונת של רכז הצעה כהגדרתם בחוק ניירות ערך.
עקבו אחרינו