הכירו את Sanara Ventures - קרן ההשקעות המצליחה, שמובילה את סבב ההשקעה בחברת IMedis

צוות אקזיטוואלי

מדיקל-סטארט-אפ-ניישן

גם אומת הסטארט-אפ המובילה בעולם, כבר הבינה כי תחום הבריאות הדיגיטלית הוא העתיד. רק בשנה האחרונה השקיעה מדינת ישראל כ-132 מיליון ₪ בסטארט-אפים העוסקים בנושא, וממשיכה להשקיע בשאיפה להיות השחקנית המובילה בעולם הבריאות הדיגיטלית. כמו כן, כ-7% מחברות הסטארטאפ שקמות מידי שנה בישראל עוסקות ברפואה ובבריאות הדיגיטלית.
 
תחום הבריאות עובר מהפכה דרמטית בכל העולם - הרפואה הדיגיטלית תופסת תאוצה, נתוני המטופלים והמבוטחים עוברים תהליך של מחשוב, והודות ליכולות ניתוח הביג-דאטה אפשר לראות הקשרים בין סימפטומים משותפים למחלות שבכלל לא חשבו עליהם. עולם הרפואה השמרני עובר שינוי תפיסתי אדיר. 
 
טבע ופיליפס לא נשארו מאחור
סנארה ונצ’רס הינה יוזמה משותפת של חברת טבע תעשיות ושל רויאל פיליפס ההולנדית, המפתחת, בין היתר, מכשור רפואי. פלטפורמת ההשקעות של סנארה פועלת במסגרת חממה טכנולוגית על פי רשיון שהוענק לה מתכנית החממות הטכנולוגיות של המדען הראשי במשרד הכלכלה, ובמסגרת זו תעניק מימון ותמיכה לחברות ישראליות הפועלות לפיתוח טכנולוגיה רפואית ומכשור רפואי בתחומים של רפואה דיגיטלית, ניהול מחלות, מעקב וחיישנים, טיפולים זעיר-פולשניים מונחי אמצעי דימות, מתן תרופות ושילובים של תרופות ומכשור רפואי. טבע ופיליפס משקיעות במשותף סכום של עד 100 מיליון שקלים בפלטפורמה של סנארה לאורך תקופה של 8 שנים והחברות המשתתפות יהנו מתמיכת החברות בצד הידע ויכולות ההגעה לשווקים הרלוונטים. השקעות החברה יתמקדו בשלבי ה-Seed וה-A Round ולאו דווקא בחברות להן סינרגיה חד משמעית עם תחומי הפעילות של טבע ופיליפס. סנארה בוחנת מאות חברות בשנה ורק בודדות מקבלות ממנה תמיכה וליווי.
 
החזון – יצירת רצף טיפולי בחולים
המיקוד של השקעות הקרן הוא לא בפיתוח תרופות ולא בביו-טק, אלא במכשור הרפואי ובתחומי הבריאות, כאשר החזון הוא לסייע למערכות הבריאות ליצור רצף טיפולי בחולים בשילוב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ונגישים. סנארה ונצ'רס מציעה ליזמים מתאימים אפשרות להשקעות בשלבים המוקדמים יותר, מעין אקסלרטור טרום-חממה, וגם אפשרויות להשקעת המשך, פוסט-חממה.  המטרה היא לעזור לחברות שבחממה להגיע לאבן דרך משמעותית, שממנה הן יוכלו להמשיך לשלב גיוס ההשקעות הבא, ולא יצטרכו לעצור קודם בגלל כמה מאות אלפי דולרים. 
 
הערך המוסף של שתי חברות ענק רב-לאומיות
חממת סנארה הוקמה במסגרת תכנית החממות הטכנולוגיות של לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, בשנת 2015. השילוב בין טבע ופיליפס - שתי חברות רב-לאומיות ענקיות - מאפשר לחממה לבחור בפיתוחים למכשור רפואי ייחודי, שניכר בהם הערך המוסף של החברות הגדולות.

 

 
השקעה טכנולוגית מעבר לתרופה
סנארה מתמקדת בהשקעה בטכנולוגיות בחמישה-שישה תחומים מרכזיים, שרובם סינרגטיים לטבע או לפיליפס, כמו תחום הדימוּת הכולל מערכות לביצוע בדיקות סי.טי ו-MRI ושימוש במוניטורים ובאולטרה-סאונד. רפואה דיגיטלית ותחומים נוספים דוגמת תהליכים זעיר פולשניים, דיאגנוסטיקה וסנסורים או אלו הקשורים לאופן הובלת התרופה בתוך הגוף Drug Delivery -. יחד עם זאת, סנארה מיועדת להשקיע גם בטכנולוגיות שאינן בהכרח סינרגטיות לטבע או לפיליפס.
בשנים האחרונות האסטרטגיה של טבע שמה דגש על תחומים שהם מעבר לנטילת התרופה עצמה, ומחפשת הקשרים בין תרופות ופתרונות למתן תרופה יעיל יותר. לעומתה, פיליפס העולמית, מתמקדת בבריאות ובמניעת מחלות – לפני ואחרי אשפוז בבית החולים. בנוסף לרפואה הדיגיטלית, פיליפס העולמית מחפשת פתרונות טכנולוגיים שיעזרו למטופלים להישאר בריאים כדי שלא יגיעו לאשפוז בבית החולים, אך גם תרה אחרי פיתוחים אחרים שיסייעו למטופלים בבית לאחר האשפוז. דווקא מהמקום המשותף שלהם הן מציעות מטריה רחבה של מומחיות מקצועית, שיווקית בעזרתן, ניתן יהיה להשפיע בשני תחומים משמעותיים – על מחלות ומצבים רפואיים ועל מערכות הבריאות.
 
 פורטפוליו פורץ דרך    
החברה הראשונה שהחלה לפעול בחממת סנארה היא מי-ווי (Meway). הפיתוח שלה הוא, למעשה, אמצעי למתן תרופה למחלות נשימתיות, שיכול "לרסק" את התרופה לטיפות קטנות מאוד כדי שהן יוכלו לחדור לעומק הריאות וההשפעה שלהן תהיה חזקה ומהירה יותר. כשמדובר בילדים חולים – משך הטיפול עשוי להתקצר עד מאוד, מכיוון שאפשר להתקין את האמצעי החדש על הנבולייזר (מכשיר לנטילת תרופה בצורת תרסיס), ולסיים את מתן התרופה תוך דקות ספורות.

 

אבחון מוקדם של סרטן
IMedis, סטארט-אפ פורץ דרך המאפשר אבחון מוקדם של סרטן, היא אחת מחברות הפורטפוליו המבטיחות של הקרן, והיא כעת בסיבוב גיוס דרך פלפטורמת ExitValley. אי-מדיס מפתחת מערכת תוכנה רפואית מצילת חיים באמצעות שימוש בטכנולוגיית Deep Learning, אשר מנתחת במהירות וביעילות צילומי הדמיה (דימות רפואי), בשילוב ייחודי של עיבוד תמונה וטקסט ומסייעת באיתור של סרטן, מחלות לב ומחלות כלי דם בשלבים מוקדמים שלא זוהו על ידי הצוות הרפואי. מערכת IMedis נותנת מענה לאתגר הגדול ביותר של המערכת הרפואית - זיהוי מוקדם של המצב הרפואי, שהינו קריטי לסיכויי ההחלמה של החולים.
 


 

סבבי הגיוס באמצעות פלטפורמת אקזיטוואלי מתבצעים בהתאם למודל של פטור מחובת פרסום תשקיף לפי סעיפים 15א(א)(1) ו-15א(א)(7) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968. במודל זה, בכל סבב השקעה חשיפת מידע מפורט על ההשקעה ועל החברה מוגבל ללא יותר מ- 35 משקיעים שאינם משקיעים כשירים וסבב ההשקעה איננו במתכונת של רכז הצעה כהגדרתם בחוק ניירות ערך.
עקבו אחרינו